/Files/images/kalmacuy-yojik.jpg

Під час виконання домашніх завдань у деяких родинах більшу частину роботи батьки беруть на себе. Вони намагаються відгородити сина чи дочку від напруження сил і від переживань. Величезної шкоди завдають батьки, купуючи різні книжки з готовими домашніми завданнями. Цим вони гальмують розвиток своїх дітей,

СПІЛКУВАННЯ ПРОТЯГОМ ДНЯ
1.Вранці піднімайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашніх прорахунків, особливо незначних, не вживайте образливих слів
2.Не підганяйте, розраховуйте час - це ваш обов'язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили - дитина в цьому не винна.
3.Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень: "Дивись, поводься гарно!", "Щоб не було зауважень!" тощо.
4.Забудьте вираз: "Чи був ти чемним?". Зустрічайте дитину спокійно, дайте їй розслабитися (згадайте, як вам важко після напруженого робочого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, це не забере багато часу.
5.Якщо дитина замкнулась, її щось турбує, не наполягайте на поясненні її стану, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
6.Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.
7.У спілкуванні з дитиною не вживайте умовних речень: "Якщо ти будеш добре поводитись, то...
8.Впродовж дня знайдіть (постарайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
9.У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих із дитиною. Всі розбіжності щодо виховання дитини узгоджуйте без неї. Коли щось не вдається, порадьтеся з вчителем, психологом.
10. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось її турбує: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження.
11. Частіше говоріть дитині лагідні слова. Не лінуйтесь зробити це для них. Це їх заспокоїть, зніме напруження, допоможе спокійно заснути й відпочити. Завтра новий день, і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати якогось дива від дитини, радісних поривань душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочуючи її.

ЗНАЧЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Виконання домашніх завдань – це серйозна праця, це напруження пам'яті, волі, уваги, мислення. І дитина повинна пройти через це сама, хоча й за допомоги батьків.

У чому ж полягає ця допомога? В організації робочого місця, у дотриманні режиму дня школяра, у мудрих порадах.

Наприклад:

- не слід виконувати спочатку всі усні завдання, а потім всі письмові. Завдання слід чергувати;
- починати слід з вивчення правил, законів, теорем, а потім виконувати вправи чи розв'язувати задачі;
- через кожні 30 – 40 хвилин треба робити невеличкі перерви;
- не треба братися за уроки відразу після школи. Спочатку слід пообідати, відпочити, побути на свіжому повітрі;
- важкі завдання слід повторювати перед самим початком уроку;
- починати виконання домашніх завдань бажано кожного разу в той самий час.
Якщо регулярно дотримуватися цих правил, то діти звикають до обов'язку «вчити уроки», а в школі почуваються спокійно й упевнено.

Рекомендації батькам учнів середніх класів щодо підготовки домашніх завдань

1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:
- побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять);
- емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не ображайте в разі невдач);
- культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене).
2. Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати, перевіряйте знання за питаннями в підручнику.
3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання можливої допомоги.
. Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.
5. Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли ці знання стануть у пригоді.
6. Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.
7. Пам’ятайте, що, за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів - до 3 годин, 8-9 класів – до 4 годин.
8. Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.

Перевірте здібності вашої дитини. Можливо, вона геній?

Ø Чи випадало вашій дитині знаходити незвичне примінення якому-небудь предмету?
Ø Чи змінює вона свої уподобання?
Ø Чи любить малювати абстрактні картини?
Ø Чи любить малювати уявні предмети?
Ø Чи любить фантастичні історії?
Ø Складає вона оповідання чи вірші?
Ø Любить вирізати витіюваті, химерні фігурки?
Ø Траплялося так, що ваша дитина зробила те, чого не знає, або те, чого не існує?
Ø Буває у неї бажання щось переробити на свій смак?
Ø Чи боїться темноти?
Ø Чи вигадала дитина яке-небудь слово?
Ø Чи вважала вона це слово зрозумілим і без пояснень?
Ø Чи пробувала переставляти меблі в кімнаті за своїм уподобанням?
Ø Чи вдалим був цей задум?
Ø Чи використовувала якусь річ не за призначенням?
Ø Коли ваша дитина була зовсім маленька, чи могла вона угадувати призначення різних предметів?
Ø Чи вибирає одяг за своїм смаком, не зважаючи на ваш?
Ø Чи випадало вашій дитині знаходити незвичне примінення якому-небудь предмету?
Ø Чи змінює вона свої уподобання?
Ø Чи любить малювати абстрактні картини?
Ø Чи любить малювати уявні предмети?
Ø Чи любить фантастичні історії?
Ø Складає вона оповідання чи вірші?
Ø Любить вирізати витіюваті, химерні фігурки?
Ø Траплялося так, що ваша дитина зробила те, чого не знає, або те, чого не існує?
Ø Буває у неї бажання щось переробити на свій смак?
Ø Чи боїться темноти?
Ø Чи вигадала дитина яке-небудь слово?
Ø Чи вважала вона це слово зрозумілим і без пояснень?
Ø Чи пробувала переставляти меблі в кімнаті за своїм уподобанням?
Ø Чи вдалим був цей задум?
Ø Чи використовувала якусь річ не за призначенням?
Ø Коли ваша дитина була зовсім маленька, чи могла вона угадувати призначення різних предметів?
Ø Чи вибирає одяг за своїм смаком, не зважаючи на ваш?
Ø Чи є у неї свій внутрішній світ, недоступний оточуючим?
Ø Чи шукає пояснення тому, чого ще не розуміє?
Ø Чи часто просить пояснити явища оточуючого світу?
Ø Чи любить читати книжки без ілюстрацій?
Ø Чи придумує свої власні ігри або розваги?
Ø Чи пам'ятає і чи розповідає свої сни або пережиті враження?

РЕЗУЛЬТАТИ:

Кожна відповідь "так" на запитання тесту оцінюється в 1 бал.
Від 20 до 23 балів: дитина дуже кмітлива, має власну точку зору на все, що її оточує. Слід допомагати дитині розвивати ці якості.
Від 15 до 19: дитина не завжди може проявити свої якості і здібності. Вона винахідлива і кмітлива, але лише тоді, коли чимось зацікавлена.
Від 9 до 14: дитина кмітлива в тих сферах діяльності, де необов'язковий власний погляд на речі. Проте для творчих занять багато не вистачає.
Від 4 до 8: ваша дитина проявляє творчість у мисленні лише при досягненні дуже важливої для неї мети, вона більше схильна до практичної діяльності.
Менше 4 балів: дитині не вистачає винахідливості, але вона може досягти успіхів як гарний виконавець, навіть у складних професіях.

/Files/images/fef3b5651480.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 152

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.