Виконання домашніх завдань – це серйозна праця, це напруження пам'яті, волі, уваги, мислення. І дитина повинна пройти через це сама, хоча й за допомоги батьків. У чому ж полягає ця допомога? В організації робочого місця, у дотриманні режиму дня школяра, у мудрих порадах. Наприклад: - не слід виконувати спочатку всі усні завдання, а потім всі письмові. Завдання слід чергувати; - починати слід з вивчення правил, законів, теорем, а потім виконувати вправи чи розв'язувати задачі; - через кожні 30 – 40 хвилин треба робити невеличкі перерви; - не треба братися за уроки відразу після школи. Спочатку слід пообідати, відпочити, побути на свіжому повітрі; - важкі завдання слід повторювати перед самим початком уроку; - починати виконання домашніх завдань бажано кожного разу в той самий час. Якщо регулярно дотримуватися цих правил, то діти звикають до обов'язку «вчити уроки», а в школі почуваються спокійно й упевнено. Рекомендації батькам учнів середніх класів щодо підготовки домашніх завдань 1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини: - побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять); - емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не ображайте в разі невдач); - культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене). 2. Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати, перевіряйте знання за питаннями в підручнику. 3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання можливої допомоги. . Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх. 5. Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли ці знання стануть у пригоді. 6. Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших. 7. Пам’ятайте, що, за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів - до 3 годин, 8-9 класів – до 4 годин. 8. Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих. Перевірте здібності вашої дитини. Можливо, вона геній? Ø Чи випадало вашій дитині знаходити незвичне примінення якому-небудь предмету? Ø Чи змінює вона свої уподобання? Ø Чи любить малювати абстрактні картини? Ø Чи любить малювати уявні предмети? Ø Чи любить фантастичні історії? Ø Складає вона оповідання чи вірші? Ø Любить вирізати витіюваті, химерні фігурки? Ø Траплялося так, що ваша дитина зробила те, чого не знає, або те, чого не існує? Ø Буває у неї бажання щось переробити на свій смак? Ø Чи боїться темноти? Ø Чи вигадала дитина яке-небудь слово? Ø Чи вважала вона це слово зрозумілим і без пояснень? Ø Чи пробувала переставляти меблі в кімнаті за своїм уподобанням? Ø Чи вдалим був цей задум? Ø Чи використовувала якусь річ не за призначенням? Ø Коли ваша дитина була зовсім маленька, чи могла вона угадувати призначення різних предметів? Ø Чи вибирає одяг за своїм смаком, не зважаючи на ваш? Ø Чи випадало вашій дитині знаходити незвичне примінення якому-небудь предмету? Ø Чи змінює вона свої уподобання? Ø Чи любить малювати абстрактні картини? Ø Чи любить малювати уявні предмети? Ø Чи любить фантастичні історії? Ø Складає вона оповідання чи вірші? Ø Любить вирізати витіюваті, химерні фігурки? Ø Траплялося так, що ваша дитина зробила те, чого не знає, або те, чого не існує? Ø Буває у неї бажання щось переробити на свій смак? Ø Чи боїться темноти? Ø Чи вигадала дитина яке-небудь слово? Ø Чи вважала вона це слово зрозумілим і без пояснень? Ø Чи пробувала переставляти меблі в кімнаті за своїм уподобанням? Ø Чи вдалим був цей задум? Ø Чи використовувала якусь річ не за призначенням? Ø Коли ваша дитина була зовсім маленька, чи могла вона угадувати призначення різних предметів? Ø Чи вибирає одяг за своїм смаком, не зважаючи на ваш? Ø Чи є у неї свій внутрішній світ, недоступний оточуючим? Ø Чи шукає пояснення тому, чого ще не розуміє? Ø Чи часто просить пояснити явища оточуючого світу? Ø Чи любить читати книжки без ілюстрацій? Ø Чи придумує свої власні ігри або розваги? Ø Чи пам'ятає і чи розповідає свої сни або пережиті враження? РЕЗУЛЬТАТИ: Кожна відповідь "так" на запитання тесту оцінюється в 1 бал. Від 20 до 23 балів: дитина дуже кмітлива, має власну точку зору на все, що її оточує. Слід допомагати дитині розвивати ці якості. Від 15 до 19: дитина не завжди може проявити свої якості і здібності. Вона винахідлива і кмітлива, але лише тоді, коли чимось зацікавлена. Від 9 до 14: дитина кмітлива в тих сферах діяльності, де необов'язковий власний погляд на речі. Проте для творчих занять багато не вистачає. Від 4 до 8: ваша дитина проявляє творчість у мисленні лише при досягненні дуже важливої для неї мети, вона більше схильна до практичної діяльності. Менше 4 балів: дитині не вистачає винахідливості, але вона може досягти успіхів як гарний виконавець, навіть у складних професіях. | | |
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.